Під час семінару польські вчені з різних університетів розглянули зміну підходів і моделі підготовки докторів філософії на підставі Закону про вищу освіту і науку, організаційно-управлінські моделі докторських шкіл у Польщі – результати аналізу статутів та регламентів докторських шкіл. Новий закон змінив систему управління та фінансування, форму підготовки докторів філософії у докторських школах та систему присудження наукових ступенів, кардинальні зміни відбуваються у системі оцінювання якості - освіти, докторських шкіл, наукової діяльності, у якій також велику роль відіграють публікації у науково-метричних базах, але також інші критерії. Істотно зменшено кількість галузей наук та наукових дисциплін (спеціальностей). Створено ширші можливості для федералізації суб'єктів системи вищої освіти і науки.
Учасниками семінару було взято участь у панельній дискусії щодо організаційно-управлінських моделей докторських шкіл у Польщі, надано відповіді на деякі питання учасників вебінару. Проте через ліміт часу онлайн-заходу можливості дискусії були дещо обмеженими. Загалом вчені з України могли ознайомитися з польською моделлю підготовки докторів філософії, виділити спільні моменти й проблеми, зокрема недостатнє фінансування галузі науки. Викладачі кафедри іноземних мов МНАУ завжди з цікавістю сприймають будь-які міжнародні заходи, беруть участь у різноманітних міжнародних тренінгах та конференціях і цей вебінар став цінним джерелом педагогічного досвіду.
Дописати коментар