Обліково-фінансовий факультет у сучасному русі поширення толерантності

Сучасний світ потребує підвищення рівня толерантності. Особливої актуальності набуває питання у контексті розширення масштабів пандемії, а також кількості осіб, які потребують особливих умов у навчанні, суспільній адаптації.
Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі усіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає можливість усім особам брати участь у освітніх програмах різних рівнів.
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права кожного на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб у освітньому середовищі та  поза його межами. В основу інклюзивної освіти покладено ідеологію, яка виключає будь-яку дискримінацію осіб, забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для осіб з особливими потребами.
Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:
-    кожен має право навчатися разом у колективі у всіх випадках, коли це виявляється можливим, незважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними;
-    освітні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх здобувачів шляхом узгодження різних видів і темпів, підходів та форм навчання;
-    забезпечення якісної освіти для усіх шляхом розробки відповідних освітніх програм, організаційних заходів, напрямів викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми стейкхолдерами;
-    особи з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між особами з особливими потребами та їхніми колегами по навчанню.
Здобувачі вищої освіти обліково-фінансового факультету підготували стартап-проєкт «Інклюзивна освіта та волонтерство». 
Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники освітнього процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі особи з особливими освітніми потребами, які навчаються на освітніх програмах різних освітніх рівнів.
Мета реалізації проєкту: формування інклюзивного освітнього простору як частина соціальної підтримки (соціальної політики) у МНАУ. В організації супроводу здобувачів вищої освіти з інвалідністю в університеті основна роль покладається  на волонтерську діяльність та  волонтерів із студентства (тьюторів).
Особисто беручи участь у житті інших людей, які з різних причин мають інвалідність, волонтери дійсно відчувають свою незамінну причетність до гідної справи, яка приносить користь суспільству та непідробну вдячність конкретної людини. Виховування емпатичності дозволяє зробити наш світ добрішим. Стартап ґрунтується на волонтерському русі, усі заходи для учасників є безкоштовними.
Результат для здобувача: формування індивідуальної освітньої траєкторії для осіб з інвалідністю, осіб, які потребують особливих освітніх потреб (інклюзивний підхід).
Результат для університету: студентоцентрований підхід, імідж Університету, соціальна відповідальність учасників освітнього процесу.
Результат для суспільства: толерантне ставлення до інших.
Практичне застосування стартапу зорієнтоване на здобувачів вищої освіти з урахуванням необхідності формування індивідуальної освітньої траєкторії, яка буде включати підтримку осіб, що мають особливі потреби у навчанні, виховання толерантності, терпимості, емпатичності до інших, а також формування іміджу МНАУ, як соціальновідповідального та сучасного освітньо-соціального центру підготовки молоді та освіти.





Деканат обліково-фінансового факультету

 

обліково-фінансовий факультет

Дописати коментар

[disqus][facebook]

MKRdezign

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *

На платформі Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget