Загальновідомим є факт, що ТОВ СП "Нібулон" є одним з найбільших підприємств-єкспортеров с-г продукції в масштабах України. "Нібулон" активно співпрацює з іноземними партнерами, продукція експортується в більш ніж 20 країн світу, серед яких Бразилія, Мексика, Алжир, Іспанія, Франція, Німеччина, Португалія та інші. Радикальне підвищення обсягу експортуємої продукції і зумовило будівництво у Миколаєві власного терміналу. Збудований за новітніми технологіями, цей термінал повинен вивести ефективність експортних операцій на новий рівень. Природно, що при такому широкому колі експортних партнерів відділ іноземних зв´язків повинен працювати бездоганно. Тому для нас як для майбутніх спеціалістів з ЗЕД була надзвичайно цікавою екскурсія по терміналу, яка була організована для нас завдяки допомозі з боку викладача кафедри менеджмента організації та права А.А. Гусенко у рамках діяльності гуртка з правознавства.
Термінал являє собою дуже цікавий об´єкт з будь-якої точки зору. З точки зору менеджменту ЗЕД – це об´єкт, що забезпечує постачання с-г продукції у десятки країні світу, з точки зору міжнародного права – це зона де щоденно відбувається митне оформлення та заключення ЗТК, з точки зору логістики – це унікальний об´єкт, що поєднує в собі елеватор, навантажувально-розвантажувальну установу та лабораторію. Тому ознайомлення з цим комплексом було б цікавим в будь-якому разі.
Наша подорож по комплексу розпочалась на вхідному КПП. Заходи безпеки досить суворі – охоронці в усіх перевіряли паспорти і постійно спілкувались по радіо. Потім нас запросили сідати до автомобілів. Чому – я зрозумів, коли ми дістались до станції забору проб, адже від КПП до неї не менше пів-кілометра (доречі, тепер я зрозумів, чому в кіно стрітрейсери нерідко влаштовують змагання в портах, все дуже просто – там багато місця і добрий асфальт). Але я відволікаюсь.
Екскурсію нам проводила Люта Г.Н., старший економіст перевантажувального терміналу. Вона розповіла, що на станції збору проб в кожної машини, що заїжджає до терміналу береться проба зерна, щоб визначити його якість і місце зберігання. Весь процес повністю автоматизований і займає кілька хвилин. Після цього машина прямує до зважувального пункту. Машини заїжджають на металічну полосу (дуже велику, на неї машина може заїхати цілком і навіть з причепом) перед будівлею зважувального пункту, і на табло висвітиться вага машини. На цьому ж табло висвічуються інструкції водію – куди їхати далі. Неподалік від зважувального пункту розташована гордість Миколаївського терміналу – два величезних куполи-зерносховища, найбільші в Європі. Кожний вміщує до 50 тисяч тон зерна та забезпечує найвищий рівень якості зберігання.
Потім ми прямували до пірсу, де нас зустрічав Лютіков С.Л., фахівець відділу зовнішньоекономічних зв´язків та маркетинку. Він розповів нам про тонкощі їх роботи – миколаївський термінал власноруч приймає кораблі інших держав, і тому має свою власну службу митного оформлення. При цьому митною зоною є площа пірсу на кілька метрів навколо пришвартованого судна. А державний кордон пролягає між пірсом та бортом судна. Також ми дізнались багато цікавого про оформлення ЗТК з іноземними партнерами.
Після екскурсії на запросили до їдальні, де харчуються співробітники "Нібулон". Уся їжа виготовляється із власних продуктів, а ціни дуже низькі. І звичайно, все дуже смачне (бути співробітником "Нібулона" дуже непогано).
Опісля ми прямували до лабораторії. Там за допомогою сучасного обладнання проби зерна аналізуються по усім параметрам і в залежності від результатів аналізу визначають якість зерна та місце його зберігання.
На цьому наша екскурсія завершилась, і ми повернулись до університету.
23.11.2010 р., Олександр Фомичов, ЗЕД, 5 курс
Дописати коментар