12 грудня 2024 року викладачі кафедри економічної кібернетики, комп’ютерних наук та інформаційних технологій взяли участь в онлайн-лекції «Генеративний штучний інтелект і освіта: можливості та виклики». Захід проводив професор Майк Шарплз, один із провідних світових експертів у галузі штучного інтелекту та освіти, з Інституту освіти Відкритого університету Великої Британії. Лекція стала частиною серії заходів, спрямованих на дослідження впливу штучного інтелекту на освітні процеси.
Під час лекції професор Шарплз детально відзначив ключові аспекти використання генеративного штучного інтелекту (ГШІ) в освіті. Він зазначив, що ГШІ, як-от ChatGPT, здатний виконувати роль персонального тютора, допомагаючи студентам у написанні академічних текстів, створенні креативних проектів і навіть проведенні аргументативних дискусій. Приклади застосування включали використання ШІ для індивідуалізації навчання, створення тестів та планування занять.
Слухачі дізналися про сучасні інструменти, такі як ChatGPT, Claude, Llama, які можуть стати потужними помічниками викладачів та студентів у навчальному процесі.
Важливою частиною обговорення стали питання етичного використання ШІ, академічної доброчесності та важливості формування цифрової грамотності студентів.
Професор Шарплз звернув увагу на можливості «галюцинацій» штучного інтелекту, коли він генерує неправдиву або вигадану інформацію, а також на ситуацію, коли студенти можуть використовувати ГШІ для написання есе чи дисертацій, видаючи згенерований текст для власної роботи.
Лектор підкреслив, що повна заборона ШІ в освіті є неефективною. Натомість необхідно адаптувати освітні програми, розробляти нові способи оцінювання знань та формувати критичне мислення у студентів. Він також навів приклади з міжнародного досвіду, де використання генеративного ШІ допомагає підвищити якість навчання.
У ході лекції були обговорені перспективи створення локальних мовних моделей, що враховують національні особливості, та інструментів на основі ШІ, які забезпечують безпеку та захист інформації в умовах сучасних викликів.
Лекція викликала великий інтерес, у ній взяли участь понад 3000 слухачів. Завершуючи зустріч, професор Шарплз підкреслив важливість розробки освітніх програм, які покращують можливості ШІ, та закликав до міжнародної співпраці у створенні етичних стандартів використання штучного інтелекту в освіті.
Дописати коментар